Warning: chdir(): No such file or directory (errno 2) in /hermes/bosnacweb01/bosnacweb01av/b622/ipw.benawaco/public_html/fullislam.php on line 4
دخپریدو نیټه : 2011-03-31 مخپرونکئ : ۱۲۱ بېنوا - جنوبي پښتونخوا
کله کله يوه ګناه تر عبادت هم غوره وي .
دارالافتآء أبوالفضل .
فتوی نمبر (۵۴) .
دارالافتآء علامه، محقق محمد معين الدين أبوالفضل ، افغاني کان الله له ودامت برکاته .
مستفتي : عبيد الله له هرات څخه .
د بينوا پاڼي کارکونکو او مولانا أبوالفضل صاحب ته سلامونه احترامات وړاندي کوم .
ځما پو ښتنه په دې ډول ده چي ايا دا کيداۍ سي چي يو معصيت او ګناه دي تر طاعت او عبادت بهتره سي ؟
ستاسو د جواب په هيله .
الجواب وهوالموفق للصواب :
نحمده ونصلی علی رسوله الکریم وعلی آله واصحابه اجمعین .
هو ! وروه داسي صورت سته چي په هغه کښي ګناه د مسلمان دپاره تر طاعت او عبادت بهتره سي ، هغه ګناه چي په انسان کښي د الله (جل جلاله) د ويري د پيدا کيدو سبب وګرځي او ددې سبب وګرځي چي انسان ددغي ګناه په وجه ځان تر ټولو خلګو خوار او ذليل وګڼي ،او په نتيجه کښي ددې د الله پاک وعبادت او بندګي ته په اخلاص سره متوجه سي نو دغه ډول ګناه تر هغه عبادت او طاعت بهتره ده چي هغه په انسان کښي د عُجَب ، خودبينۍ ، کبر او غرور د پيدا کيدو سبب وګرځي ، او ددې سبب ورته وګرځي چي د خدائ تعالی پر نورو بندګانو باندي خپل ځان لوړ ګڼي .
په دې باره کښي د شيخ الاسلام ابن حجر هيتمي (رحمه الله تعالی) تصنيف «الفتاوی الحديثية ص ۳۹۰» وګورۍ .
وسئلَ (نفع الله تعالی به ) هل لقول التاج ابن عطآء الله في حکمه : «رب معصية أورثت ذلا واستصغارا خير من طاعة أورثت عزا واستکبارا » اصلٌ من السنة و کيف يطلق خير علی معصية ؟
فأجاب بقوله نعم له أصلٌ من السنة : و هو ما أخرجه أبو الشيخ ابن حبان في «کتاب الثواب» بسنده الی النبي (صلی الله عليه وسلم) أنه قال : قل الله عزوجل لو لا أن الذنوب خيرٌ لعبدي المؤمن من العُجب ما خليتُ بين عبدي المؤمن وبين الذنوب » .
ورواه الديلمي في مسند الفردوس بلفظ : « لولا أن المؤمن يُعجب بعمله لعصم من الذنب حتی لا يهم به ، ولکن الذنب خير له من العجب » . وأخرج ابن ابي الدنيا و قال غريب ، تفرد به من اختلف في توثيقه الحديث القدسي المشهور المذکور في تفسير سورة الشوری من «تفسير البغوي» وفيه : وان من عبادي المؤمنين لم يسألني الباب من العبادة فأکفه عنه أن لا يدخله عجب فيفسد ذلک » . واذا تأملت أن الخيرية في ذلک نسبية من حيث الثمرات ، والغايات المترتبة علی ذلک لم يبق عندک اشکال في اطلاقها علی المعصية من رعاية ذلک الامر النسبي فتأمله .
و في الحاوي للفتاوی (ج۱ ص ۳۶۴) : و ماأخرجه أبو نعيم والحاکم في التاريخ من طريق سلام بن أبي الصهبآء عن ثابت عن أنس ، والديلمي من طريق کثير بن يحيی عن أبيه عن الجريري عن أبي نضرة عن أبي سعيد قالا : قال رسول الله (صلی الله عليه وسلم) : «لو لم تکونوا تذنبون لخفت عليکم ما هو أکبر من ذلک العجب العجب » .
دارنګه (مرقات ج۱ ص ۱۳۸) دغه لاندي عبارت وګورۍ :
ولذا قيل معصية أورثت ذلا واستحقارا خير من طاعة أورثت عُجبا واستکبارا .
که ستاسي سره هم کومه دیني پوښتنه وي نو ....
۱ ــ لومړئ د دارالافتاء فتواوي
ددې ځای په کلیک سره وګورئ ښائې ستاسي دپوښتني په اړه فتوا مخکي صادری سوې وي چي په بیا رالیږلومووخت ضایعه نسي
۲ ــ پوښتني بایدداسي وي چي په دین کښي ضرورت ورته وي یادعمل ،یادعقیدې په اعتبار
۳ ــ پوښتني کوونکئ باید په مذهب دامام اعظم أبوحنيفه (رحمه الله) وي یا اقلا په څلورو مذهبوکښي دیوه تابع وي
۴ ــ دیوې پوښتني درالیږلو وروسته موږته یوڅوورځي وخت راکړي څوموږپه ترتیب سره رارسیدلي پوښتني جواب کړو
۵ ــ ګراني خویندي هم خپلي شخصي پوښتني دلته رالیږلی سي خوباید په لیک کي پر پاڼي دخپریدویا یوازي په بریښنالیک دجواب غوښتلو یادونه پکښي وکړي
۶ ــ خپلي دیني پوښتني مو د جیدو علماء کرامو څخه دمستندو جوابو دحاصلولو لپاره
ددې ځای په کلیک سره راولیږئ