دخپریدو نیټه : 2015-07-15 مخپرونکئ : 114 - دبېنوالیکوال- کـ
د روژې اته ویشتمه تحفه
نثار احمد صمد
سرچینه : بیلابیل
لیکوال : نثار احمد صمد
د روژې اته ویشتمه تحفه
معززو دوستانو ، اسلام وایی چی په روژه کی مسلمان د دوو ساتنو او دوو خوشحالیو سره مخامخ کیږی .
ساتنی :
الف ـ د شیطان د وسوسو څخه ژغورلی وی ( ځکه چی شیطان تړلی وی ) ؛ ب ـ د الهی عذاب څخه ساتلی وی ( ځکه چی جسمانی او روحانی روژه یې وی ) .
خوشحالۍ :
الف ـ کله چی روژه ماتی کوی ؛ ب ـ کله چی د الله سره قربت او محبت حاصلوي .
علماوو ویلی دي چی روژه د الهی مینی او محبت یوه ښه بیلګه ده ، او د الله (ج) یاد ، ذکر او ثنا ډیر وی چی پایله یې تقوا ده . روژه د انسان اراده او عقیده ټینګوی او ځکه یې نو عقل پر نفس ( یعنی اضافی خواهشاتو ) غلبه حاصلوی او واقعی انسان او مسلمان ورڅخه جوړوی . او دا هم اته ویشتمه تحفه . باید ووایم چی د ټولو برخو ځوابونه به انشاالله د مبارکی روژې له ختمېدو وروسته وړاندی کړم ، والسلام ( ن . صمد، nsamad57@hotmail.com ).
پوښتنی :
۱ ـ « بېشکه مؤمنان وروڼه دي » ، دا خبره په کوم سورت او کوم آیت کی سوې ده ؟
۲ ـ د قرآن مجید په کوم سورت کی د جنازې د لمانځه حکم سوی دی ؟
۳ ـ د بدر د غزا تر پیلېدو مخکی رسول الله (ص) کوم آیت تلاوت کړ ؟
۴ ـ د قرآنکریم د کوم سورت هر آیت د ( د ) په حرف او د کوم سورت هر آیت د ( س ) په حرف سره ختمیږی ؟
۵ ـ په قرآنکریم کی تر ټولو اول کومه دعا راغلې ده او چیری ؟
۶ ـ په اسلام کی د مزدورانو په هکله څه امر سوی دی ؟
الف : د هغوی احترام باید وسي ؛
ب : د هغوی مزدوري د هغوی د خولو تر وچېدو مخکی باید ورکول سی ؛
ج : هغوی ته باید خواړه او څښاک ورکول سی ؛
د : په هغوی باید ډیر کار ونسي .
۷ ـ لوح محفوظ د څه شي څخه جوړ سوی دی ؟
الف : د سپین ګوهر څخه ؛
ب : د زرین ګوهر څخه ؛
ج : د شین ګوهر څخه ؛
د : د سور ګوهر څخه .
۸ ـ د یو انسان توبه تر کوم مهاله قبلیږی ؟
الف : قبر ته تر تللو پوری ؛
ب : د زکندن تر لږ مخکی پوری ؛
ج : تر مړینی وروسته پوری لا ؛
د : په قبر کی تر ایښودلو پوری .
۹ ـ مکه په کوم کال کی فتح سوه ؟
الف : د پیغمبر (ع) تر وفات وروسته ؛
ب : اووم هجری ؛
ج : اتم هجری ؛
د : نهم هجری .
۱۰ ـ د رسول الله (ص) د اوښی ( یعنی ماده اوښ ) نوم څه و ؟
الف : قصوأ ؛
ب : بیرحأ ؛
ج : حیزوم ؛
د : بُراق .
او دا هم د نن زرین اصل : ډیرئ خلک عجیبه دي . کله چې د دوی د ګناه په اړه خبره وسي نو په ټینګار سره وایی چی « ﺍﻟﻠﻪ ﻏﻔﻮﺭ او ﺭﺣﻴﻢ دی » . خو د نورو د ګناه په اړه بیا په تأکید سره وایی چی « ﺍﻟﻠﻪ سخت عذاب ورکوونکی دی » !