(منځلارې توب) داهغه صفت دې چې په رشتېا د ستاېنې وړ دې . د ژوندانه هر اړخ
دانسان پدې صفت سره ښاېسته او روښانه کېدلې شې .
زموږ د مبارک دېن په رښتېنې اصولو کښې دا خبره ېو متل ګرځېدلې دې چې
(( خېر الامور اوسطها )) .
همدا ډول زموږ دهېواد په اوسنې ناقراره او ضاع کښې ښکر پښکر دواړه غاړې همدا منهاج او
معېار د سوب او کامرانې و منزل ته ټکنې کولاې شې .
اعتدلال او مېانه روې هله جوتېدلاې شې چې له دې حد نه لوړ او
اندې دوه نور حدود څرګند او متعېن وې .
ېو لورې ته افراط او بل ته تفرېط وېل کېږې .
نن دهېواد هر بچې هغه که د
اوسنې دولت مامور او ېا د ملې فوځ عسکر دې ، هغه که د مسجد محترم ملا امام او ېا دغرونو باز طالب جان دې ، هغه که زم
وږ مهاجر او مسافر وطنوال دې او ېا که په هېواد کښې بېطرفه مظلوم اولس ، ټول په عقلې او فکرې توګه دې حد ته رسېدلې دې ،
چې د حل لاره ملې روغه جوړه او د هغې په نتېجه کښې دېو اسلامې او ملې مرکزې حکومت شتون دې .
دا هله امکان لرې چې
دواړه غاړې ترځېنو غوښتنو تېر شې او ځېنې سره ومنې .
ېو بل ددې فطرې حل داسې هم ممکن دې چې د افراط او تفرېط دواړې غاړې
تون ولرې او په نتېجه کښې حد او سط (درمېانه روې) پخپله ځان ښکاره کړې او دخلکو په پراخ ملاتړ سره ځان غوراوې ته
وړاندې کړې .
اوس متاسفانه چې دوې غاړې شتون لرې ېعنې درمېانه روې او افراط ، ولې په سېاسې ډګر کښې نن تفرېط نه لېدل
کېږې .
هغه داسې چې په اوسنې دولت کښې لوې اکثرېت اوهمدا رنګه دعامه اولس غوڅ اکثرېت د روغې جوړې او امنېت اوکرارې
پلوېان دې ولې د مخالف لورې نه تل د ګواښونو ږغ راپورته شوې دې او حال داچې په اسلام کښې دجهاد په څېر صلحه هم فرض ده
.
اوس دلته پخپله په افغانې ټولنه کښې داسې مطرح سېاسې عناصر نشته چې هغه دې د اسلام پالو او بنسټپالانو سره
بنسټېزه ستونزه او نه پخلاکېدونکې درېځ ولرې .
که داسې ډلو عملې او قانونې شتون درلودلاې نو بېا به داوسنې دولت م
خالف لورې په هرقېمت د صلحې او مذاکرې اواز ته لبېک وېلاې وو .
تر اوسه پورې د کلاس وار هغه ډله لا شتون نلرې چې له
اسلامې اصولو او ېا شرېعت سره فکرې تضاد ولرې البته د اسلامې نظام پر طرز او ظاهرې جوړښت سره اختلاف شته دې چې دا په
هېڅ ډول ددومرې تباهې او قتل قتال وړ نشې کېدلاې .
هېله ده چې ټولې غاړې دادرک وکړې ولې چې نور په هېڅ صورت زموږ
هېواد د جنګ جګړو متحمل نشې کېدلاې .
او همدا رنګه هغه خلک چې د صلحې او امنېت غوښتونکې دې باېد هېڅ کله خپله درم
ېانه روې او نرم درېځ له لاسه ورنکړې ولې نن وې که صبا دافغانستان د لانجې په رشتېا هم هېڅ عسکرې او جګړېېز حل نشته له
همدې لارې بېن الافغانې سېاسې پخلاېنه او بشپړه سېاسې خپلواکې ترلاسه کېدل ممکن دې او بس بله هره د افراط او تفرېط
ار به موږ دتباهې او بربادې کندې ته اچوې
.
(قلات لالېان)