زه ولي اهل حديث ( غيرمقلد،وهابي ) نه شوم؟

په بېنوا کي دلیکني شمیره : 39449
ژباړه : شبيراحمد
دخبریدو نیټه : 2010-10-06


محمدارشدحنفي
داهل سنت والجماعت له ځوانانوڅخه ( لاهور )
ماته ددې خبرپه کولوسره چې ( اهل حديث ( غيرمقلد،وهابي ) په مذهب کي دامتيانودقول اورايي په ځاى ددين هره مسئله يوازي په قرآن اوحديثوثابتوي اوخلکوته يې ښيي ) دوهابي کېدودعوت راکړل شوى ونوماددې دعوى په حقيقت پوهېدلوله پاره لاندي سوالونه له پروفيسرحافظ محمدسعيد،پروفيسرعبدالرحمن مکي،( بهاولپورى ) په شمول داهل حديثوله مختلفوعلماؤوڅخه وکړل خودخالص قرآن اوحديث په بدل کي په خالصوښکنځلواوناښايسته کلماتوځواب راکړل شو،نوله دغه ځايه ده چې زه داهل حديثوله دې دروغجني دعوې وروسته نه يوازي وهابي نه شوم بلکه دهغوئ له ګمراهي دخلاصون له وجې مي الله جل جلاله ته شکراداکړ.
سوالونه لاندي دي.
( ١ ) لااله الاالله محمدرسول الله : داکليمه صحيح ده اوکه غلطه؟ که صحيح وي نوپه همدې ترتيب دواړه جزونه په يوځاى له همغوالفاظوسره په قرآن ياصحاح سته کي راوښاياست اوهغه حديث له ټول سنداوعربي الفاظوسره راته وليکئ اوکه غلطه وي نوپه ډاګه وواياست اوماته يې هم وليکئ ؟
( ٢ ) ځيني اهل حديث علماء وايي چې لااله الاالله محمدرسول الله دويلوله پاره نه بلکه يوازي په بيرغ دليکلوله پاره ده اياداخبره ريښتياده که دروغ ؟ که دروغ وي نوچاچې داخبره کړي ګنهګاردى که نه هغوئ بايدتوبه وباسي که نه ؟ اوکه ريښتياوي نوهغه حديث نقل کړئ په کوم کي نبي عليه السلام فرمايلي چې داکلمه يوازي په بيرغ دليکلوله پاره ده دويلوله پاره نه،همدارازداهم روښانه کړئ چې که څوک داکلمه په ژبه وايي ګنهګاردى که نه ؟
( ٣ ) دحديثوتعريف داسي کېږي ( دنبي عليه السلام قول،فعل اوتقريريعني دبل چاپه کارکولودنبي عليه السلام سکوت کول دغه تعريف په قرآن کي دى که په حديثوکي که په قرآن کي وي نوهغه آيات تلاوت کړئ اوکه په حديث کي وي هغه حديث راواوروئ بلکه دواړه راته وليکئ ؟
( ٤ ) ايارسول کريم صلى الله عليه وسلم په حديثودعمل کولوحکم کړى ده ؟ ايارسول الله صلى الله عليه وسلم په حديثودعمل کلوترغيب ورکړى ده ؟ ايا نبي عليه السلام په حديثودعمل نه کولووعيدفرمايلى ده ؟ په دې باندي يويوحديث له حوالې سره وليکئ ليکن يادولرئ چې دحديث الفاظ بايدصريح وي اوکه ستاسوپه اندحديث اوسنت يوشان وي نوبياپه دې هم حديث پيش کړئ چې نبي عليه السلام پکي حديث اوسنت يوشان بللي وي،تاسوبه خپله رايه نه راوړاندي کوئ ،دغه رازکه حديث اوسنت کوم توپيرنه سره لري نوڅه وجه ده چې تاسوپه احاديثوکي په سنت دعمل کلوحکم کړى ده،سنت دعمل کلوترغيب دى اوله سنتوڅخه په اعراض کولووعيددى په يوه حديث کي هم په صريحوالفاظوسره نه دعمل کولوحکم شته اونه ترغيب اونه هم په حديث دعمل نه کولوباندي کوم وعيدشتون لري.
( ٥ ) اياپه کوم حديث کي داسي راغلي چې رسول الله صلى الله عليه وسلم اهل حديث يامحمدي وو ؟ ايانبي عليه السلام دصحابه کرمودجماعت نوم ( جماعت اهل حديث ) يا ( محمدي جماعت ) يښى ده ؟ ايانبي عليه السلام دخپل نبوت په درويشت کاله زمانه کي يوازي يوځل له خپلوصاحبه کراموڅخه يوه صحابي ته داهل حديث يامحمدي لفظ کارولى ده ؟ اياکوم صحابي،تابعي،تبع تابعي،محدث،فقيه اوياکوم مفسرله فرنګي دورې وړاندي خپل لقب محمدي يښى ؟ اوپه دې نامه يې کومه ټولۍ جوړه کړي ؟ له حوالې سره يې راته وليکئ.
( ٦ ) درسول اکرم صلى الله عليه وسلم روضه مبارکه بدعت ده که نه ؟ که بدعت نه وي نوهغه آيت ياصحيح صريح حديث راوړاندي کړئ داسي چې دروضې مبارکي دجوړېدوحکم پکې وي،اوکه بدعت وي نوړنګول يې واجب دي که نه ؟ اوکوم حکومت يې چې ساتنه کړي بدعتي دى که نه ؟ دهغه په خلاف جهادفرض دى که نه ؟ دارنګه که په مکه اومدينه منوره مبارکه باندي اهل حديث قابض شي نودوئ به دروضې مبارکي حفاظت وکړي اوکه به يې ړنګه کړي ؟
( ٧ ) دجمات محراب اومينارجوړولوحکم په حديث کي شته که نه ؟ که وي هغه حديث راته وليکئ اوکه داحکم نه وي نودبيت الله شريفي اومسجدنبوي ميناربدعت دى که نه ؟ دهغوجوړونکى اوساتونکى حکومت بدعتي دى که نه ؟ دبدعت په داسي مسجدکي دلمانځه څه حکم دى ؟ اوکه وهابيان ( اهل حديث ) په مکه مکرمه اومدينه منوره باندي قبضه وکړي نودوئ به دبيت الله شريفي اومسجدنبوي ميناروساتي اوکه وران به يې کړي ؟
( ٨ ) په مکه شريفه اومدينه منوره کي چې دجنازې لمونځ له حنفي مذهب سره سم اداکېږي په داسي حال کي چې دغيرمقلدينوطريق ددې په خلاف ده،په دې دواړوکي کومه يوه طريقه صحيح ده اوکه غلطه ؟ ائمه حرمين شريفين چې دحنفي مذهب مطابق دجنازې لمونځ اداکوي هغوئ له قرآن اوحديث څخه منحرف دي اوکه نه دي ؟ ددوئ په اړه موفتوى څه ده ؟ اوڅوک چې هلته مړشي اودجنازې لمونځ يې دحرمينوائمه دحنفي مذهب په طريقه اداکړي هغوئ دجنازې له لمانځه پرته خښ شول اوکه نه ؟ که دهغوئ جنازه شوي وي نوپه هندستان اوپاکستان کي ولي غيرمقلدين په دورته خلکوپه اړه دبې جنازې ددفن کولوفتواوي صادروي ؟
( ١٠ ) شيخ محمدبن عبدالله السبيل په خپل مکتوب کي په واضحه توګه ليکلي دي چې ائمه حرمين حنبلي مذهبه دي په ( شرعي فيصلے ) نامي کتاب کي ليکل شوي ده،نواوس سوال دادى چې په دې سره نوموړى شيخ اودحرمينوائمه مشرکين شول که نه ؟ په دوئ پسي لمونځ کول روادى اوکه ناروا ؟
( ١١ ) حنفيان مشرکان دي اوکه نه ؟ که مشرکان نه وي نوتاسوولي تقليدته شرک واياست اوکه مشرک وي نوله دوئ سره نکاح کول،ددوي دجنازې لمونځ کول اوداهل حديثوپه جنازه کي ددوئ دګډون څه حکم دى ؟ دغه رازکه په پاکستان اوسعودي کي وهابيان ( اهل حديث ) دحکومت په ګدۍ کېني نودوئ په له حنبليانوڅخه زکوة اخلي که جزيه ؟ اوددوئ ( حلاله ) ذبح څه حکم لري ؟
( ١٢ ) دانګرېزله دورې مخکي په ټوله نړۍ کي داسي مسجدراپه ګوتته کړئ چې نوم يې جامع مسجداهل حديث يامحمدي مسجدوي ؟
( ١٣ ) په صحيح بخاري شريفه کي له بوټانوسره دلمانځه کولوځانګړى باب شتون لري په کوم کي چې داحديث هم راوړل شوى چې نبي عليه السلام له بوټانوسره لمونځ کاوه،په داسي حال کي چې په همدې بخاري شريفه کي له بوټانوپرته دلمانځه کولوپه اړه هيڅ حديث نشته اودنوروکتابونواحاديث داهل حديثوصاحبانوپه وينادبخاري په مقابل هيڅ حيثيت نه لري نوپه دې صورت کي له بوټانوپرته لمونځ کول دصحيح بخاري خلاف عمل دى اوکه نه ؟ اوبې له بوټانولمونځ کونکى ګنهګاردى که نه ؟
( ١٤ ) مقتدي تکبيرتحريمه په ورو وايي،دغه رازمنفرديعني يوازي لمونځ کونکى هم په وروتکبيرتحريمه وايي په دې اړه صحيح صريح حديث راته مخته کړئ ؟
جواب دیں۔
( ١٥ ) که څوک دثنا ( سبحانک اللهم ) په ځاى فاتحه ( الحمدالله ) ولولي ددې سړي له پاره څه حکم ده ؟ په ده باندي دسهوي سجده واجبېږي که نه ؟ بايدپه صحيح صريح اومرفوع حديث سره ورته ځواب وويل شي.
( ١٦ ) غيرمقلدين دخپلي دعوى مطابق نه کوم حديث ته صحيح ويلى شي اونه هم ضعيف ځکه چې الله جل جلاله اودهغه رسول صلى الله عليه وسلم نه کوم حديث ته ضعيف ويلى اونه هم صحيح بلکه امتيانوپه خپله رايه ځيني حديث صحيح اوځيني يې ضعيف بللي دي،غيرمقلدين دامتيانوپه تقليدکولوسره صحيح حديث قبلوي اوضعيف ردوي حال داچې دغيرمقلدينوپه آندتقليدشرک دى،دغه رازديوه امتي رايه غلطه هم ثابتېدلاى شي امکان لري چې کوم حديث ته دوئ صحيح وايي هغه ضعيف وي اوکوم ته چې ضعيف وايي هغه صحيح وي ځکه چې معصوم يوازي دنبي عليه السلام ذات مبارک دى ! ايانبي عليه السلام فرمايلي دي چې دفقهاؤوتقليدشرک دى اودمحدثينوتقليدشرک نه دى ؟ اوله فقهاؤوڅخه غلطي کېدلاى شي اومحدثين معصوم دي ؟