دخپریدو نیټه : 2009-09-30 مخپرونکئ : ۱۲۱ بېنوا - جنوبي پښتونخوا
تصوف او عرفان : ۱۵ برخه
علامه محمدمعين الدين ابوالفضل کان الله له ودامت برکاته .
تصوف او عرفان : ۱۵ برخه
علامه محمدمعين الدين ابوالفضل کان الله له ودامت برکاته .
بسم الله الرحمن الرحیم ، نحمده ونصلی علی رسوله الکریم
محترمووروڼوپه طریقت کښی اودطریقت داستاذانوپه نظرکښی د حضرت حق سبحانه و تعالی د ذات او صفاتو د مبارکو اسماوو ذکر او يادونه يو غيرمعارض أصل دئ . لکه څرنګه چي د شريعت اسلامي او د قرآني اياتو او نبوي أحاديثو له مخي د الله جل جلاله ذکر و الله جل جلاله ته د قربت او د نزديکت او دارنګه د انسان د ظاهري او باطني پاکوالي او د قلبي تصفيې لپاره ډير أهم کار او عمل بلل سوئ دئ ، لکه الله جل جلاله چي فرمايلي دي : فاذکرواني أذکرکم واشکروالي ولاتکفرون .
د الله جل جلاله د ذکر په اړه به ان شآءالله تفصيلي معلوماتونه د طريقت او شريعت له نظره په راتلونکو برخو کښي درته راسي ، دابرخه فقط و فقط د دغه عظيم الشانه مَبحَث د عنوان او د سرليک په ډول وليکله سوه .
قدرمنو وروڼو
ذکر په عربي ژبه کښي د يادوني معنی ورکوي چي څوک يو شئ يا يوحالت يادوي ، لکه مسافر چي دکورنۍ څخه ليري د پرديسي په حالت کښي خپل کور او خپلوان يادوي .
د ذکر بله معنی د هيري ضد مفهوم افاده کوي مثلا : دوه جمع دوه څلورکيږي يا اور تود او سوځونکئ دئ يا داسي نور مسايل چي ذهن يې أکثرًا نه هيروي ، دژبي بيان يا د قلم د ليکني د اثره افادې ته هم ذکر ويل کيږي ، په ذهن کښي ديوې موضوع يا شي حاضرول د هغه شي يا موضوع ذکر بلل کيږي ، ذکر د زدکړي معنی هم ورکوي او د ځينو نورو مفاهيمو د افادې لپاره هم استعماليږي ، نصيحت او پند ته هم ذکر ويل سوئ دئ .
په قرآن عظيم کښي يو شمير اياتونه د ذکر په باره کښي نازل سويدي ، او د مسلمانانو د نجات او فلاح لپاره يې د خدائ (جل جلاله ) د مبارکو أسماؤ د ذکر هدايت کړئ دئ ، مثلا :
« د خپل خدائ نوم سهار او ماښام يادوه » .
حضرت أبوسعيد (رضي الله عنه ) وايي چي د حضرت رسول أکرم ( صلی الله عليه وسلم ) څخه پوښتنه وسوه چي د قيامت په ورځ د خدائ (ج) په نزد کوم بنده افضل او لوړ دئ ؟
ده مبارک ( صلی الله عليه وسلم ) وفرمايل چي : د خدائ ذکرکونکي ( نر او ښځي ) .
بيا پوښتنه وسوه چي يارسول الله اياد ذکرالهي کونکئ د خدائ په لار کښي د جهاد کونکي څخه هم أفضل دئ ؟
پيغمبر ( ص ) ورته وفرمايل : که هغه جهادکونکئ خپله توره پر کافرانو او مشرکانو وچلوي تر دې چي د هغه توره ماته سي او هغه خپله په وينو رنګ سي ( يعني شهيد سي ) بيا هم د خدائ ذکر کونکئ په مرتبه کښي د هغه څخه بهتر دئ .
( د مشکوة حواله پر صحيح ترمذي ) .
په بخاري شريف کښي له حضرت أبوهريرة څخه روايت دئ چي رسول الله ( صلی الله عليه وسلم ) فرمايلي دي چي الله تعالی فرمايي :
زه د خپل بنده سره يم تر څو پوري چي هغه مايادوي او د هغه دواړي شونډي زما په ذکر سره حرکت کوي .
د حضرت عبدالله بن عمر (رض) څخه روايت سوئ دئ چي رسول الله (ص) فرمايلي دي : الاولکل شیء صقالة وصقالة القلوب ذکرالله ،یعنی
دهر شي صفايي سته او د زړه صفايي د خدائ (جل جلاله ) ذکر دئ ، او د خدائ (ج) د عذاب څخه د خلاصون لپاره تر ذکر الهي هيڅ شئ بهتر نسته . اصحابو عرض وکړ ايا د خدائ (ج) په لاره کښي تر جهاد هم أفضل دئ ؟ ده مبارک ( صلی الله عليه وسلم ) وفرمايل : که څه هم د جهاد کونکي توره په جنګ کي ماته سي . ( مشکوة شريف ) .
والسلام ومن الله التوفيق
په دې اړه نوربيا. . .